Најновије актуелности

18. 2. 2025.

Примопредаја дужности руководиоца ДРИ

Досадашњи председник Државне ревизорске институције (ДРИ) и генерални државни ревизор, др Душко Пејовић, данас је у присуству чланова Савета, врховних државних ревизора и секретара Институције свечано предао своју дужност потпредседници ДРИ, Марији Обреновић, која ће дужност вршиоца функције председника ДРИ обављати до избора новог председника.

16. 2. 2025.

ДРИ одликована Сретењским орденом првог степена

Председник Републике Србије, Александар Вучић, уручио је данас, поводом Сретења – Дана државности Србије, одликовање Државној ревизорској институцији (ДРИ), а орден је примила вршилац функције председника Савета ДРИ Марија Обреновић. ДРИ је, указом председника Републике Србије, одликована Сретењским орденом првог степена за нарочите заслуге за Републику Србију и њене грађане поводом обележавања 180 година постојања и рада.

13. 2. 2025.

Председнику Савета Државне ревизорске институције др Душку Пејовићу престао мандат

Председнику Савета Државне ревизорске институције, др Душку Пејовићу, престао је мандат 10. фебруара 2025. године, пре времена на које је изабран, због испуњавања законски прописаних услова за стицање права на пензију.  

10. 2. 2025.

ДРИ наставља да буде регионални лидер у области екстерне ревизије

У Извештају о СИГМА оцени принципа јавне управе Републике Србије за 2024. годину, екстерна ревизија је област са највише остварених бодова у Србији, и то 91/100. Оцене у другим областима у Србији крећу се од 34/100 до 80/100.

22. 1. 2025.

ДРИ започела ревизије у складу са Програмом ревизије за 2025. годину

Државна ревизорска институција (ДРИ), у складу са Програмом ревизије за 2025. годину, започела је поступак ревизије код 121 корисника јавних средстава.

ДРИ на саветовању „Здравство у Србији – нова агенда“

ДРИ на саветовању „Здравство у Србији – нова агенда“

Објављено: 10. 12. 2022.

Председник Државне ревизорске институције (ДРИ) и генерални државни ревизор, др Душко Пејовић, представио је најзначајније неправилности и системске слабости у пословању корисника јавних средстава у области социјалног осигурања и социјалне заштите  на саветовању које је под називом „Здравство у Србији – нова агенда“ одржано од 6. до 9. децембра у Врњачкој Бањи. Осим о налазима, др Пејовић је у уводном делу саветовања говорио и о искуству и препорукама упућеним корисницима јавних средстава у овој области.

Интерна финансијска контрола, располагање сопстевнем приходима у здравственим установама, расходи за запослене у здравственим установама, исплата накнада за рад члановима управног и надзорног одбора, као и пропусти и неправилности у свим фазама поступака јавних набавки, од планирања до реализације, само су неке од неправилности код субјеката ревизије у овој области.

Према речима др Пејовића, интерна финансијска контрола код корисника средстава Републичког фонда за здравствено осигурање, односно код здравствених установа, није на задовољавајућем нивоу. Већина здравствених установа нема успостављен ефикасан систем финансијског управљања и контроле и нема успостављену интерну ревизију.

„Због непостојања прописа који уређују сопствене приходе у здравственим установама, ове установе различито поступају, како приликом остваривања сопствених прихода, тако и при трошењу тих средстава“, рекао је др Пејовић и додао да овакво пословање има за последицу нетранспарентно трошење јавних средстава у овој области.

У до сада спроведеним ревизијама, како је објаснио др Пејовић, и даље се уочавају неправилности у вези са планирањем, спровођењем и праћењем извршења јавних набавки, што указује на слабост и одсуство интерних контрола у вези са вршењем послова јавних набавки.

На скупу су разматране и теме које се односе на кадрове у здравственом систему у Србији, као и однос државног и приватног здравства.

На саветовању су, између осталих, говорили представници Министарства здравља, Републичког фонда за здарвствено осигурање и Института за јавно здравље Србије „Др Милан Јовановић Батут“.

Тродневно саветовање је организовала Комора здравствених установа у Србији.