Најновије актуелности

22. 1. 2025.

ДРИ започела ревизије у складу са Програмом ревизије за 2025. годину

Државна ревизорска институција (ДРИ), у складу са Програмом ревизије за 2025. годину, започела је поступак ревизије код 121 корисника јавних средстава.

25. 12. 2024.

Марко Стругаревић именован за врховног државног ревизора

Савет Државне ревизорске институције именовао је данас Марка Стругаревића за врховног  државног ревизора у Сектору број 5. Полагањем заклетве пред члановима Савета, Стругаревић је преузео дужност врховног државног ревизора.

13. 12. 2024.

Представљање потенцијалних тема за ревизије сврсисходности пословања за 2025. годину

Председник Државне ревизорске институције (ДРИ) и генерални државни  ревизор, др Душко Пејовић, одржао је данас стручне консултације током којих су вође тимова за ревизију сврсисходности пословања представиле потенцијалне теме ревизија сврсисходности пословања које ће бити обухваћене Програмом ревизије ДРИ за 2025. годину.

12. 12. 2024.

Одржана обука за спровођење ревизија у реалном времену

Запослени у Државној ревизорској институцији (ДРИ), на челу са руководством, учествовали су 4. и 5, као и 10. и 11. децембра, на обуци за планирање и спровођење ревизије у реалном времену одржаној у Београду.

12. 12. 2024.

Предавање највишег руководства ДРИ за представнике здравствених установа

Председник Државне ревизорске институције (ДРИ) и генерални државни ревизор, др Душко Пејовић и врховни државни ревизор Сектора број 3, Жељко Мотић, одржали су 12. децембра предавања на саветовању које је Комора здравствених установа Србије, под називом „Нова парадигма здравства“, организовала у Врњачкој Бањи.

Image not exists

Државна ревизорска институција подржава поједине измене и допуне Закона о буџетском систему

Објављено: 17. 8. 2012.

Државна ревизорска институција упутила је писмо Министарству финансија и привреде у коме подржава поједине предложене измене и допуне Закона о буџетском систему. Наиме, након што је Министарство финансија и привреде доставило Државној ревизорској институцији Нацрт закона о изменама и допунама Закона о буџетском систему на мишљење, генерални државни ревизор Радослав Сретеновић упутио је писмо министру финансија и привреде Млађану Динкићу у коме је навео да су предложене измене закона почетак озбиљне реформе управљања приходима и примањима, као и расходима и издацима буџета Републике Србије, буџета локалних власти и организација обавезног социјалног осигурања.

Државна ревизорска институција подржава предложена законска решења у вези са консолидацијом државног буџета којима се сопствени приходи свих корисника јавних средстава укидају. Како је у писму наведено, тиме ће се постићи већи степен контроле над приходима и примањима, као и расходима и издацима буџета Републике Србије, буџета локалних власти и организација обавезног социјалног осигурања. Проблем сопствених прихода, који су ван контроле Министарства финансија и привреде, Државна ревизорска институција је идентификовала у свом досадашњем раду и указивала на његове лоше последице на укупне јавне финансије. Новим решењем у Нацрту закона, Министарство финансија и привреде ће имати контролу над укупним новчаним токовима јавних средстава и моћи ће правовремено да предузима мере у очувању ликвидности и смањењу дефицита буџета.

Такође, Институција подржава увођење свих корисника јавних средстава у евиденцију Управе за трезор, отварање наменских рачуна за кориснике јавних средстава у делу у коме се финансирају из буџета, што ће омогућити свеобухватно евидентирање, планирање и извршавање јавних средстава. На овоме је Државна ревизорска институција инсистирала и указивала је на ову појаву у својим извештајима о ревизији финансијских извештаја и правилности пословања субјеката. У досадашњим законским решењима управљање јавним финансијама подразумевало је само управљање буџетским средствима на нивоу републичке и локалне власти, чиме је значајан део јавних средстава био ван контроле укупног обима јавних прихода и расхода.

Изменама Закона о буџетском систему предвиђа се да се капитални издаци исказују у периоду од три године ради бољег сагледавања и континуитета у праћењу инвестиција. По мишљењу Државне ревизорске институције, новим законским решењем се постиже ефикасније, прецизније и економичније, како планирање, тако и извршавање обавеза намењених капиталним издацима.

У писму се наводи да су изменама Закона о буџетском систему утврђени јасни принципи увођења пореза, груписање накнада, такси, казни и прихода насталих употребом јавних средстава. То би требало да допринесе доследном, транспарентном и предвидивом начину увођења и утврђивања њихове висине, чиме ће се постићи оптимално коришћење јавних добара и значајно олакшати контрола истих од стране Државне ревизорске институције и осталих контролних органа.

Како је у писму наведено, Државна ревизорска институција као највиши државни орган ревизије јавних средстава у Републици Србији, а у складу са чланом 5. став 1. тачка 5) Закона о Државној ревизорској институцији којом је предвиђено да „по потреби и у складу са својим могућностима, пружа стручну помоћ Скупштини, Влади Републике Србије и другим државним органима о појединим значајним мерама и важним пројектима, на начин којим се не умањује независност Институције“, наставиће да подржава и пружа стручну помоћ Влади Републике Србије, а посебно Министарству финансија и привреде, ради стварања јасних и детаљних правила управљања јавним средствима Републике Србије.