Најновије актуелности

22. 1. 2025.

ДРИ започела ревизије у складу са Програмом ревизије за 2025. годину

Државна ревизорска институција (ДРИ), у складу са Програмом ревизије за 2025. годину, започела је поступак ревизије код 121 корисника јавних средстава.

25. 12. 2024.

Марко Стругаревић именован за врховног државног ревизора

Савет Државне ревизорске институције именовао је данас Марка Стругаревића за врховног  државног ревизора у Сектору број 5. Полагањем заклетве пред члановима Савета, Стругаревић је преузео дужност врховног државног ревизора.

13. 12. 2024.

Представљање потенцијалних тема за ревизије сврсисходности пословања за 2025. годину

Председник Државне ревизорске институције (ДРИ) и генерални државни  ревизор, др Душко Пејовић, одржао је данас стручне консултације током којих су вође тимова за ревизију сврсисходности пословања представиле потенцијалне теме ревизија сврсисходности пословања које ће бити обухваћене Програмом ревизије ДРИ за 2025. годину.

12. 12. 2024.

Одржана обука за спровођење ревизија у реалном времену

Запослени у Државној ревизорској институцији (ДРИ), на челу са руководством, учествовали су 4. и 5, као и 10. и 11. децембра, на обуци за планирање и спровођење ревизије у реалном времену одржаној у Београду.

12. 12. 2024.

Предавање највишег руководства ДРИ за представнике здравствених установа

Председник Државне ревизорске институције (ДРИ) и генерални државни ревизор, др Душко Пејовић и врховни државни ревизор Сектора број 3, Жељко Мотић, одржали су 12. децембра предавања на саветовању које је Комора здравствених установа Србије, под називом „Нова парадигма здравства“, организовала у Врњачкој Бањи.



Државна ревизорска институција представила извештаје о ревизији у вези са извршењем Програма ревизије за 2012. годину

Објављено: 26. 12. 2012.

Државна ревизорска институција представила је данас члановима Одбора за финансије, републички буџет и контролу трошења јавних средстава Народне скупштине и грађанима Србије Извештај о ревизији Нацрта закона о Завршном рачуну буџета Републике Србије за 2011. годину, као и друге извештаје у области ревизије буџета и буџетских фондова, буџета локалних власти, организација обавезног социјалног осигурања, јавних предузећа и Народне банке Србије за 2011. годину.
Председник Државне ревизорске институције Радослав Сретеновић говорио је о неправилностима у вези са налазима 46 субјеката ревизије. Међутим, овом броју треба додати и број ревизија саставних делова финансијских извештаја у Сектору за ревизију организација обавезног социјалног осигурања (78) и у Сектору за ревизију буџета и буџетских фондова (19), што чини 143 извештаја о ревизији.
У области пописа нефинансијске, финансијске имовине и обавеза, према речима Сретеновића, од 50 ревидираних субјеката, утврђено је да код 33 субјекта није извршен попис имовине и обавеза у износу од 101.726.773 хиљада динара.
Што се тиче непоштовања појединих одредби Закона о буџетском систему, ревизијом је утврђено да је осам јединица локалне самоуправе преузимало обавезе веће од апропријација одобрених буџетом, односно финансијским планом и обавезе по закљученим уговорима веће од одобрених апропријација у износу од 184.466 хиљада динара.
Говорећи о јавним набaвкама, Сретеновић је нагласио да је ревизијом правилности пословања и примене Закона о јавним набавкама код 122 ревидирана субјекта утврђено да су извршене набавке добара, услуга и радова, супротно Закону, у износу од 47.014.975 хиљада динара.
Ревизојом расхода за исплату плата запослених утврђено је да су 23 субјекта ревизије извршили увећање и исплату плата у износу од 1.179.863 хиљаде динара који нису у складу са прописима који уређују ту област.
Како је рекао Сретеновић, државни ревизори утврдили су да нису вршене уплате пореза и доприноса код исплате зарада у износу од 1.715.995 хиљада динара, супротно Закону о доприносима за обавезно социјално осигурање и Закону о порезу на доходак грађана. Такође, у буџет није уплаћен обрачунати порез на додату вредност у износу од 25.665 хиљада динара.
Стање дуга општег нивоа Републике Србије на дан 31. 12. 2011. године, по налазу ДРИ, износи 15.473,23 милиона EUR, а према подацима Управе за јавни дуг износи 14.480,36 милиона EUR, односно мање је исказано у износу од 992,87 милиона EUR. Такође, у поступку ревизије утврђено је да дуг општег нивоа државе (не укључујући обавезе по основу реституције) у односу на остварени БДП, на дан 31. 12. 2011. године износи 51%, што је изнад нивоа од 45% одређеног чланом 27e Закона о буџетском систему, чиме је прекорачено опште фискално правило.


Сретеновић ја најавио подношење нових захтева у вези са покретањем прекршајних поступака, пријава за привредни преступ и кривичних пријава.

Државна ревизорска институција дала је ревидираним субјектима укупно 778 препорука. Осим ових, као ефекте ревизије Стереновић је навео и повраћај новчаних средстава седам министарстава у буџет Републике Србије у укупном износу од 5.249 хиљада динара. Такође, путем одазивних извештаја, два министарства извршиће уплату на рачун буџета Републике Србије у износу од 1.348.019 хиљада динара на име активирања меница и преноса буџетских средстава која се налазе на наменским рачунима.

У вези са ревизијом Републичког фонда за здравствено осигурање и извештаја о овом субјекту донет је Закон о изменама и допунама Закона о здравственом осигурању којим је прописана процедура образовања централне комисије за лекове у РФЗО ради обављања послова у поступку за стављање лекова на Листу лекова. У процедури је и ребаланс финансијског плана РФЗО за 2012. годину, којим су планирани расходи који ће се извршавати из пренетих неутрошених средстава из претходних година у износу од 2.661.000 хиљада динара.

Сретеновић је највио и покретање иницијатива за измене и допуне Закона о буџетском систему, Закона о основним правима бораца, војних инвалида и породица, Закона о здравственом осигурању, као и доношење закона о комуналним таксама, закона о субвенцијама, закона о локалним службеницима, закона којим ће се уредити права, дужности и одговорност запослених у Организацијама обавезног социјалног осигурања на начин којима су уређена права, дужности и одговорност запослених осталих корисника јавних средстава.