Најновије актуелности

16. 4. 2025.

ДРИ започела ревизију код 101 субјекта ревизије

Државна ревизорска институција (ДРИ) започела је током априла поступак ревизије финансијских извештаја, правилности пословања и комбинованих ревизија финансијских извештаја и правилности пословања код 101 субјекта ревизије.

15. 4. 2025.

Чланица Савета ДРИ представила најчешће неправилности у ревизији финансијских извештаја

„Најчешће неправилности у ревизији финансијских извештаја односе се на погрешно евидентирање у помоћним књигама и исказивање у финансијским извештајима, исказивање неодговарајуће економске класификације, исказивање износа или извора финансирања у неодговарајућој колони финансијских извештаја“, рекла је Љиљана Димитријевић, чланица Савета Државне ревизорске институције (ДРИ) на семинару који је Институт интерних ревизора Србије организовао 14. и 15. априла на Фрушкој гори.

11. 4. 2025.

Започето спровођење комбинованих ревизија правилности и сврсисходности пословања

У складу са Програмом ревизије Државне ревизорске институције (ДРИ) за 2025. годину, ДРИ је започела спровођењe комбиноване ревизије правилности и сврсисходности пословања.

11. 4. 2025.

Представница ДРИ предавач на семинару о значају функционисања система финансијског управљања и контроле

Горанка Јовановић, овлашћена државна ревизорка представила је важност, значај и улогу интерне ревизије на семинару Удружења овлашћених интерних ревизора у јавном сектору одржаном 10. и 11. априла у циљу промоције и развоја професије интерне ревизије код корисника јавних средстава у Републици Србији и имплементације интерне финансијске контроле, односно система финансијског управљања и контроле.

9. 4. 2025.

Започето спровођење ревизија сврсисходности пословања из Програма ревизије ДРИ за 2025. годину

Државна ревизорска институција (ДРИ) започела је спровођење ревизија сврсисходности пословања у складу са Програмом ревизије за 2025. годину.



Одсуство јавне одговорности на нивоу локалних власти

Објављено: 29. 5. 2015.

Кључни проблеми када је у питању управљање јавним финансијама на локалном нивоу су недовољно ефикасно коришћење јавних средстава, управљање јавном имовином и недовољно поштовање закона, прописа и процедура, што јасно указује на одсуство јавне одговорности, рекао је Радослав Сретеновић, председник Државне ревизорске институције. Он је на скупу "Унапређење управљања јавним финансијама на локалном нивоу" нагласио да постоје неправилности у области издавања пословног простора у закуп и позвао државу да што пре обрати пажњу на овај проблем.

Држава не обраћа довољно пажње ни на чињеницу да се значајан износ јавних прихода наплаћује изван буџета локалних власти, чиме се избегава њихова буџетска контрола, истакао је Сретеновић. Он је додао да је потребно регулисати питање плата за изабрана, именована, постављена и запослена лица у градским општинама, пошто то питање није регулисано на јасан начин у садашњим прописима.

Питање субвенција није посебно третирано ниједним прописом, рекао је Сретеновић. Он је објаснио да је Државна ревизорска институција до сада извршила ревизију у свим градовима, већем делу општина и у скоро свим градским општинама.

Планирамо да све локалне власти убудуће ревидирамо континуирано у размаку од две или три године, поручио је Сретеновић.

Зоран Перишић, председник Сталне конференције градова и општина је нагласио да је циљ пројекта "Унапређење управљања јавним финансијама на локалном нивоу" повећање ефикасности јавних финансија, како на локалном, тако и на централном нивоу. Он је додао да је СКГО, у сарадњи са Државном ревизорском институцијом, објавила Анализу досадашњих извештаја Државне ревизорске институције у вези са радом јединица локалне самоуправе и територијалне аутономије, Анализу утицаја процеса приступања Србије Европској унији на локалну самоуправу и Анализу кључних проблема у управљању јавним финансијама на локалном нивоу.

Стелиана Недера, заменица сталне представнице Програма Уједињених нација за развој нагласила је да се једна од главних активности пројекта односи на налазе Државне ревизорске институције.

Иван Бошњак, државни секретар у Министарству државне управе и локалне самоуправе је истакао да министарство представља ослонац свим локалним самоуправама ради унапређења система локалне самоуправе.

Ово је последњи од 15 скупова које је организовала Стална конференција градова и општина, а на којима је предавања изводио др Душко Пејовић, врховни државни ревизор у Сектору за ревизију буџета локалних власти. Скупови, којима је присуствовало више од 300 представника локалних власти, су организовани у оквиру пројекта „Унапређење управљања јавним финансијама на локалном нивоу“који реализује Програм Уједињених нација за развој (UNDP), у сарадњи са Државном ревизорском институцијом, а који финансира Влада Шведске.