Најновије актуелности

26. 6. 2024.

Др Пејовић представио Извештај о раду ДРИ за 2023. годину члановима Одбора за финансије, републички буџет и контролу трошења јавних средстава

Др Душко Пејовић, председник Државне ревизорске институције (ДРИ) и генерални државни ревизор, је дана 25. јуна 2024. године у Народној Скупштини Републике Србије, представио члановима Одбора за финансије, републички буџет и контролу трошења јавних средстава, Извештај о раду ДРИ за 2023. годину.

17. 6. 2024.

Наставак обука у оквиру реализације Посебног програма стручног усавршавања запослених у ДРИ за 2024. годину

Планирање ревизија, ревизијска документација, писање извештаја о ревизији, као и прикупљање доказа за писање пријава биле су теме предавања које су врховни државни ревизори, Ивица Гавриловић и Жељко Мотић, овлашћени државни ревизори, Слободан Мијаиловић и Зоран Степановић и секретар Институције, Маја Лакићевић одржали за запослене у Државној ревизорској институцији (ДРИ), у Нишу, Новом Саду и Крагујевцу.

13. 6. 2024.

Ревизија јавних набавки у јединицама локалне самоуправе

Врховна државна ревизорка у Сектору број 2, Стојанка Миловановић, одржала је данас презентацију „Ревизија јавних набавки у јединицама локалне самоуправе – налази и препоруке у процесу планирања јавних набавки“ на радионици која је окупила бројне службенике за јавне набавке запослене у јединицама локалне самоуправе.

12. 6. 2024.

Представници ДРИ учесници четвртог мастеркласа о методолошким питањима у ревизији општина

Никола Стефановић, овлашћени државни ревизор, представио је данас налазе, закључке и препоруке из Извештаја о ревизији сврсисходности пословања „Ефикасност коришћења пољопривредног земљишта у државној својини“ током четвртог мастеркласа о методолошким питањима у ревизији општина, који је онлајн организовала врховна ревизорска институција Летоније, председавајућа ЕУРОСАИ Радном групом за ревизију општина.

10. 6. 2024.

ДРИ укључена у глобалну иницијативу „Климатски скенер“

Никола Стефановић, овлашћени државни ревизор и Јелена Ивковић, виша саветница у ревизији, учествовали су од 3. до 7. јуна на радионици  за имплементацију алата „Климатски скенер“, коју је у Прагу одржала Врховна ревизорска институција (ВРИ) Бразила уз подршку ВРИ Чешке Републике, као и међународних стручњака.

Потребно унапредити информационе системе у правосуђу

Потребно унапредити информационе системе у правосуђу

Објављено: 6. 2. 2023.

Неопходно је да Mинистарство правде унапреди управљање, обезбеди виши ниво поузданости информационих система и омогући грађанима коришћење додатних електронских услуга – кључна је порука извештаја о ревизији сврсисходности пословања „Информациони системи у правосуђу“ који је објавила Државна ревизорска институција.

„У правосуђу у Републици Србији, у употреби је више од 20 информационих система, који се користе за вођење предмета, размену података, увид у податке“, рекао је др Душко Пејовић, председник ДРИ, на конференцији за медије.

Према речима др Пејовића, ревизијом су утврђени проблеми, као што су застарели рачунари и небезбедни оперативни системи, неравноправно коришћење електронских и папирних докумената.

„Спроводећи ову ИТ ревизију, утврдили смо и да  информациона безбедност није на неопходном нивоу јер није организационо и нормативно уређена, није обезбеђен континуитет пословања у ванредним околностима и у случају раскида сарадње са пружаоцима услуга, пружалац услуге има приступ продукционој бази, а обрада података о личности није уређена тако да су јасно разграничене улоге Министарства правде, судова и пружалаца услуга“, нагласио је др Пејовић. 

Др Пејовић је похвалио Министарство правде истичући да је увођењем правосудног информационог система остварило финансијске уштеде и повећало ефикасност у раду.

„Правосудни информациони систем је прави пример како дигитализација може довести до ефикаснијег рада и значајних уштеда“, истакао је др Пејовић и додао да је Министарство правде, од почетка примене информационог система, уштедело више од седам милијарди динара.

Државни ревизор Дејан Стоjиљковић нагласио је да је ревизијом утврђено да није обезбеђено стабилно финансирање информационих система у правосуђу због недостатка финансијских средстава, што за последицу има застареле рачунаре, застареле и небезбедне оперативне системе, као и недовољан број запослених на ИТ пословима.

„Министарство правде и судови нису успоставили управљање информационом безбедношћу информационих система у правосуђу на свеобухватан начин, јер нису усвојене и примењене мере заштите које обухватају управљање ИТ ризицима, организациону ИТ структуру и усвајање и примену одговарајућих правила и процедура у области информационе безбедности и управљање процесом континуитета пословања, што је неопходно како би била осигурана поузданост система“, рекао је Стојиљковић.

Како је објаснио, није успостављен ефективан механизам сарадње Министарства правде и судова са пружаоцима услуге, зато што нису усвојена и имплементирана правила и процедуре када је у питању ова област, пружаоци услуга имају приступ продукционим базама и процес обраде података о личности није уређен на начин прописан законом.

Државни ревизори дали су Министарству правде 12 препорука за уређење ове области.

Извештај о ревизији сврсисходности пословања "Информациони системи у правосуђу" доступан је овде.