Најновије актуелности

2. 6. 2025.

Извештај о раду ДРИ за 2024. годину представљен члановима Одбора за финансије

Марија Обреновић, в. ф. председника Савета и генералног државног ревизора Државне ревизорске институције (ДРИ), представила је данас члановима Одбора за финансије, републички буџет и контролу трошења јавних средстава Народне скупштине Извештај о раду ДРИ за 2024. годину.

27. 5. 2025.

Србија добар пример у спровођењу родно одговорног буџетирања

„Србија представља пример добре европске праксе у спровођењу родно одговорног буџетирања као једног од кључних аспеката политике родне равнопрaвности које Европска унија подстиче и подржава“, рекла је данас Марија Обреновић, в. ф. председника Савета и генералног државног ревизора Државне ревизорске институције (ДРИ).

22. 5. 2025.

Представници ДРИ учесници састанка ЕУРОСАИ Радне групе за ревизију средстава додељених за непогоде и катастрофе

Делегација Државне ревизорске институције (ДРИ) на челу са в. ф. председника Савета и генералног државног ревизора, Маријом Обреновић, учествовала је од 19. до 21. маја на 11. годишњем састанку ЕУРОСАИ Радне групе за ревизију средстава додељених за непогоде и катастрофе одржаном у Риму.

21. 5. 2025.

Одржана обука о родно одговорном буџетирању

Део запослених у Државној ревизорској институцији (ДРИ) учествовао је данас на обуци под називом „Јачање капацитета ДРИ у надзору над применом родно одговорног буџетирања (РОБ-а) у процесу планирања и извештавања о буџету“.

15. 5. 2025.

ДРИ започела ревизије код седам здравствених установа

Државна ревизорска институција је започела ревизије финансијских извештаја и правилности пословања код седам здравствених установа.

 

Председник ДРИ Душко Пејовић гост у Jутарњем програму РТС: 179 година ДРИ

Председник ДРИ Душко Пејовић гост у Jутарњем програму РТС: 179 година ДРИ

Објављено: 26. 7. 2023.

Председник Државне ревизорске институције (ДРИ) и генерални државни ревизор, др Душко Пејовић изјавио је, гостујући у јутарњем програму Радио-телевизије Србије, да је за 179 година, главни задатак највишег органа за ревизију јавних средстава и даље исти – да врши контролу, само што обим надлежности није исти, већ је примерен времену. „Данас ДРИ има широка овлашћења и обавезе, спроводи ревизије, даје препоруке, пише пријаве, помаже Народној скупштини да спроводи надзор над трошењем јавних средстава, даје препоруке за измену прописа и, уз очување своје независности, даје савете корисницима јавних средстава“, навео је др Пејовић.

Одговарајући на питање који су највећи изазови у раду ДРИ, генерални државни ревизор је истакао да највећи изазов представља стално подизање свести о томе да је контролна функција неопходна, да се указује одговорним лицима да је најбољи начин у трошењу јавних средстава рад према закону.

„Ревизори морају континуирано да повећавају своју професионалност и стручност, а у том смислу изазов за ДРИ представља и задржавање младих колега јер је ДРИ расадник кадрова који су интересантни и за друге органе“, појаснио је др Пејовић.

Говорећи о напретку и искораку у раду Институције, председник Пејовић је истакао значај обједињених извештаја о комбинованим ревизијама правилности и сврсисходности пословања на тему јавних набавки. „Спровођење комбиноване ревизије јавних набавки у одређеној групацији субјеката, кроз избор репрезентативног узорка, омогућава да ДРИ оцени јавне набавке на нивоу једне целине по свим значајним утврђеним ризицима, било да су произашли из несврсисходности или неправилности“, рекао је др Пејовић.

Као неке од најчешћих неправилности у ревизијама финансијских извештаја, др Пејовић је навео неправилно, непотпуно или погрешно исказивање ставки – имовине, потраживања, обавеза, као и неправилно или непотпуно извршен попис имовине. У ревизијама правилности пословања, најчешће грешке односе се на поступке и процедуре јавних набавки од планирања до извршења; то се односи на обрачун и исплате плата, прековремени рад, поступак запошљавања, доделу јавних средстава без конкурса и јасних критеријума.

Др Пејовић је објаснио да ДРИ сходно откривеним неправилностима даје препоруке, а законодавац обавезује корисника јавних средстава да отклони сваку откривену неправилност. Уколико субјект не отклони или делимично отклони неправилности, ДРИ спроводи ревизије одазивних извештаја.

„Управо у области јавних набавки има највише неправилности и ту ДРИ даје највише препорука и пријава. У претходном периоду, ДРИ је у ревизији јавних набавки открила да је сваки седми динар јавних средстава потрошен, а да процедура јавних набавки није спроведена“, упозорава генерални државни ревизор.

„Код ревизије финансијских извештаја, карактеристично је да рачуноводствени систем није до краја заокружен – немају сви субјекти помоћне књиге, имовина се не води у потпуности код свих субјеката, па се ни попис тада не може извршити. То значи да Консолидовани извештаји Републике Србије нису тачни за онолико за колико ставке у њима нису свеобухватно приказане“, истиче др Пејовић.

ДРИ је до сада покренула укупно десет захтева за смену одговорних лица, у случајевима где је утврђено да није отклоњена неправилност у ревизији одазивног извештаја, јер законодавац обавезује генералног државног ревизора да покрене иницијативу за смену лица за кога утврди да је одговорно, а да је то материјално значајно питање.

Данашњи дан се обележава као Дан ДРИ, јер је 26. јула 1844. године Законом о устројству основана Главна контрола – претеча данашње ДРИ. То је значило да је, у тадашњој Кнежевини Србији, започео надзор над трошењем јавних средстава.