Најновије актуелности

26. 6. 2024.

Др Пејовић представио Извештај о раду ДРИ за 2023. годину члановима Одбора за финансије, републички буџет и контролу трошења јавних средстава

Др Душко Пејовић, председник Државне ревизорске институције (ДРИ) и генерални државни ревизор, је дана 25. јуна 2024. године у Народној Скупштини Републике Србије, представио члановима Одбора за финансије, републички буџет и контролу трошења јавних средстава, Извештај о раду ДРИ за 2023. годину.

17. 6. 2024.

Наставак обука у оквиру реализације Посебног програма стручног усавршавања запослених у ДРИ за 2024. годину

Планирање ревизија, ревизијска документација, писање извештаја о ревизији, као и прикупљање доказа за писање пријава биле су теме предавања које су врховни државни ревизори, Ивица Гавриловић и Жељко Мотић, овлашћени државни ревизори, Слободан Мијаиловић и Зоран Степановић и секретар Институције, Маја Лакићевић одржали за запослене у Државној ревизорској институцији (ДРИ), у Нишу, Новом Саду и Крагујевцу.

13. 6. 2024.

Ревизија јавних набавки у јединицама локалне самоуправе

Врховна државна ревизорка у Сектору број 2, Стојанка Миловановић, одржала је данас презентацију „Ревизија јавних набавки у јединицама локалне самоуправе – налази и препоруке у процесу планирања јавних набавки“ на радионици која је окупила бројне службенике за јавне набавке запослене у јединицама локалне самоуправе.

12. 6. 2024.

Представници ДРИ учесници четвртог мастеркласа о методолошким питањима у ревизији општина

Никола Стефановић, овлашћени државни ревизор, представио је данас налазе, закључке и препоруке из Извештаја о ревизији сврсисходности пословања „Ефикасност коришћења пољопривредног земљишта у државној својини“ током четвртог мастеркласа о методолошким питањима у ревизији општина, који је онлајн организовала врховна ревизорска институција Летоније, председавајућа ЕУРОСАИ Радном групом за ревизију општина.

10. 6. 2024.

ДРИ укључена у глобалну иницијативу „Климатски скенер“

Никола Стефановић, овлашћени државни ревизор и Јелена Ивковић, виша саветница у ревизији, учествовали су од 3. до 7. јуна на радионици  за имплементацију алата „Климатски скенер“, коју је у Прагу одржала Врховна ревизорска институција (ВРИ) Бразила уз подршку ВРИ Чешке Републике, као и међународних стручњака.

Представљен извештај о ревизији сврсисходности пословања „Ефикасност наплате потраживања у јавним предузећима која пружају комуналне услуге корисницима“

Представљен извештај о ревизији сврсисходности пословања „Ефикасност наплате потраживања у јавним предузећима која пружају комуналне услуге корисницима“

Објављено: 25. 1. 2024.

Да  би комуналне услуге које јавна предузећа пружају корисницима биле квалитетније, потребно је повећати ефикасност наплате потраживања по основу пружених комуналних услуга, успостављањем ажурних и потпуних евиденција корисника и потраживања, континуитетом у предузимању мера наплате, адекватном контролом и праћењем ефеката, а све у циљу смањења износа ненаплаћених потраживања,  уз смањење ризика од њихове застарелости, речено је на данашњој конференцији за медије Државне ревизорске институције (ДРИ).

„Ревизије финансијских извештаја и правилности пословања које је ДРИ спровела у претходном периоду указују на то да не постоје интерна акта која регулишу област потраживања, нарочито наплативост потраживања; евиденције о потраживањима су неусаглашене, са акцентом на непостојању поуздане старосне структуре потраживања; мере за наплату потраживања не примењују се довољно, нити се прати и анализира њихов ефекат; чак се ни законска затезна камата не обрачунава код великог броја  субјеката ревизије“, рекао је др Душко Пејовић, председник ДРИ и генерални државни ревизор.

„Анализом упитника који су у фази планирања ове ревизије упућени јавним предузећима која пружају комуналне услуге, утврђено је да су ненаплаћена потраживања по основу комуналних услуга снабдевање водом за пиће и одвоз комуналног отпада 31. 12. 2022. године износила 42,4 милијарде динара“, напоменуо је генерални државни ревизор.

Како је објаснио др Пејовић, раст потраживања у 2022. години у односу на 2021. годину забележен је код око 69 одсто јавних предузећа која пружају ове комуналне услуге у укупном износу од 2,5 милијарди динара, док је у периоду 2020–2022. године, директан отпис потраживања износио 1,4 милијарде динара.

„Посматрајући ненаплаћена потраживања од 31. 12. 2022. године у односу на укупно фактурисане услуге у 2022. години за ове делатности, укупна потраживања износе 66 одсто фактурисаних услуга“, истакао је др Пејовић и додао да проблеми у наплати потраживања умањују финансијске капацитете јавних предузећа, што се директно одражава не само на квалитет услуга, већ и на одрживост комуналних система на дужи рок.

Ово су кључни разлози због којих је ДРИ одлучила да уврсти ову тему у Програм ревизије за 2023. годину.

„Циљ ревизије био је да се испита у којој мери су јавна предузећа која пржају комуналне услуге корисницима ефикасна у обезбеђивању потпуне и благовремене наплате својих потраживања“, нагалсио је др Пејовић.

Бојана Богдановић, државни ревизор и вођа тима који је спровео ревизију, нагласила је  да јавна предузећа својим активностима нису обезбедила тачне, потпуне и ажурне евиденције, нити потпуно и благовремено фактурисање услуга, што је умањило њихову ефикасност приликом утврђивања тачног стања потраживања по основу пружених комуналних услуга.

По њеним речима, јавна предузећа која пружају комуналне услуге корисницима предузимала су мере и активности у циљу наплате потраживања, али не све расположиве мере, не у истом обиму и не на систематичан начин, јер не располажу ажурним и потпуним евиденцијама о корисницима услуга нити су интерним актом уредила поступак наплате потраживања. 

„Контролне активности за унапређење наплате потраживања јавна предузећа не спроводе у континуитету, систематично и ефикасно, нити о томе извештавају на адекватан начин“, рекла је Богдановић.

ДРИ је, према утврђеним налазима, извела закључке и субјектима ревизије дала одговарајуће препоруке и очекује да ће спроведена ревизија допринети ефикаснијој наплати ових потраживања од стране јавних предузећа, а све у циљу да комуналне услуге које пружају корисницима буду квалитетније.

Извештај о ревизији сврсисходности пословања „Ефикасност наплате потраживања у јавним предузећима која пружају комуналне услуге корисницима“ доступан је овде.