Најновије актуелности

2. 6. 2025.

Извештај о раду ДРИ за 2024. годину представљен члановима Одбора за финансије

Марија Обреновић, в. ф. председника Савета и генералног државног ревизора Државне ревизорске институције (ДРИ), представила је данас члановима Одбора за финансије, републички буџет и контролу трошења јавних средстава Народне скупштине Извештај о раду ДРИ за 2024. годину.

27. 5. 2025.

Србија добар пример у спровођењу родно одговорног буџетирања

„Србија представља пример добре европске праксе у спровођењу родно одговорног буџетирања као једног од кључних аспеката политике родне равнопрaвности које Европска унија подстиче и подржава“, рекла је данас Марија Обреновић, в. ф. председника Савета и генералног државног ревизора Државне ревизорске институције (ДРИ).

22. 5. 2025.

Представници ДРИ учесници састанка ЕУРОСАИ Радне групе за ревизију средстава додељених за непогоде и катастрофе

Делегација Државне ревизорске институције (ДРИ) на челу са в. ф. председника Савета и генералног државног ревизора, Маријом Обреновић, учествовала је од 19. до 21. маја на 11. годишњем састанку ЕУРОСАИ Радне групе за ревизију средстава додељених за непогоде и катастрофе одржаном у Риму.

21. 5. 2025.

Одржана обука о родно одговорном буџетирању

Део запослених у Државној ревизорској институцији (ДРИ) учествовао је данас на обуци под називом „Јачање капацитета ДРИ у надзору над применом родно одговорног буџетирања (РОБ-а) у процесу планирања и извештавања о буџету“.

15. 5. 2025.

ДРИ започела ревизије код седам здравствених установа

Државна ревизорска институција је започела ревизије финансијских извештаја и правилности пословања код седам здравствених установа.

 

Представљен извештај о ревизији сврсисходности пословања „Ефикасност успостављања интерне финансијске контроле у јединицама локалне самоуправе”

Представљен извештај о ревизији сврсисходности пословања „Ефикасност успостављања интерне финансијске контроле у јединицама локалне самоуправе”

Објављено: 29. 1. 2024.

Надлежни органи нису у потпуности обезбедили ефикасно успостављање интерне финансијске контроле у јединицама локалне самоуправе, због чега постоји ризик да управљање и контрола јавних средстава нису у складу са принципима доброг финансијског управљања, речено је на данашњој конференцији за медије Државне ревизорске институције (ДРИ).

„Државна ревизорска институција је кроз ревизије финансијских извештаја, правилности пословања и сврсисходности пословања јединица локалне самоуправе уочила проблеме у области интерне финансијске контроле“, рекао је др Душко Пејовић, председник ДРИ и генерални државни ревизор и додао да је у ревизијама спроведеним у периоду од 2019. до 2021. године утврђено укупно 1.408 неправилности, од чега се 97 одсто односи на финансијско управљање и контролу (ФУК), а три одсто је у вези са интерном ревизијом (ИР).

Већина неправилности које се тичу ФУК-а у вези су са контролним активностима – 52 одсто, затим следе информисање и комуникација – 28 одсто, контролно окружење – 11 одсто, управљање ризицима – четири одсто, као и праћење и процене система – један одсто, те рачуноводствени систем – један одсто и остале неправилности.

По речима др Пејовића, узрок свих наведених неправилности је непостојање или недовољно ефикасно функционисање интерних финансијских контрола.

„Недовољно ефикасан систем интерне финансијске контроле је један од главних проблема у пословању јединица локалне самоуправе“, поручио је др Пејовић.

Ово су кључни разлози због којих је ДРИ одлучила да уврсти ову тему у Програм ревизије за 2023. годину.

„Циљ ревизије је био да се утврди да ли је интерна финансијска контрола ефикасно успостављена у јединицама локалне самоуправе и да ли се њоме остварује управљање и контрола јавних средстава, у складу са прописима, буџетом и принципима доброг финансијског управљања, односно ефикасности, ефективности, економичности и отворености, као и да ли Централна јединица за хармонизацију (ЦЈХ) ефикасно врши послове хармонизације финансијског управљања и контроле и интерне ревизије“, нагласио је др Пејовић.

ДРИ је спровела ову ревизију сврсисходности пословања код Министарства финансија – Централне јединице за хармонизацију, Града Ваљева и Града Ниша.

Никола Стефановић, овлашћени државни ревизор и вођа тима који је спровео ревизију,  нагласио је да Град Ваљево није у потпуности предузео адекватне мере за успостављање ефикасног система финансијског управљања и контроле.

„Руководство Града Ваљева није предузело адекватне мере за успостављање интерне ревизије која доприноси остваривању циљева организације“, рекао је Стефановић.

Стефановић је истакао да Централна јединица за хармонизацију није у потпуности сагледавала систем интерне финансијске контроле у свим јединицама локалне самоуправе.

ДРИ је, према утврђеним налазима, извела закључке и субјектима ревизије дала одговарајуће препоруке и очекује да субјекти ревизије препознају важност остваривања својих циљева и пословања кроз економично, ефикасно и ефективно коришћење средстава и имовине, као и да препознају значај интерне ревизије, као активности која треба да допринесе унапређењу пословања и помогне у остваривању циљева, због чега је потребна додатна промоција и подизање свести о њеном значају.

Извештај о ревизији сврсисходности пословања „Ефикасност успостављања интерне финансијске контроле у јединицама локалне самоуправе“ доступан је овде.