Најновије актуелности

26. 6. 2024.

Др Пејовић представио Извештај о раду ДРИ за 2023. годину члановима Одбора за финансије, републички буџет и контролу трошења јавних средстава

Др Душко Пејовић, председник Државне ревизорске институције (ДРИ) и генерални државни ревизор, је дана 25. јуна 2024. године у Народној Скупштини Републике Србије, представио члановима Одбора за финансије, републички буџет и контролу трошења јавних средстава, Извештај о раду ДРИ за 2023. годину.

17. 6. 2024.

Наставак обука у оквиру реализације Посебног програма стручног усавршавања запослених у ДРИ за 2024. годину

Планирање ревизија, ревизијска документација, писање извештаја о ревизији, као и прикупљање доказа за писање пријава биле су теме предавања које су врховни државни ревизори, Ивица Гавриловић и Жељко Мотић, овлашћени државни ревизори, Слободан Мијаиловић и Зоран Степановић и секретар Институције, Маја Лакићевић одржали за запослене у Државној ревизорској институцији (ДРИ), у Нишу, Новом Саду и Крагујевцу.

13. 6. 2024.

Ревизија јавних набавки у јединицама локалне самоуправе

Врховна државна ревизорка у Сектору број 2, Стојанка Миловановић, одржала је данас презентацију „Ревизија јавних набавки у јединицама локалне самоуправе – налази и препоруке у процесу планирања јавних набавки“ на радионици која је окупила бројне службенике за јавне набавке запослене у јединицама локалне самоуправе.

12. 6. 2024.

Представници ДРИ учесници четвртог мастеркласа о методолошким питањима у ревизији општина

Никола Стефановић, овлашћени државни ревизор, представио је данас налазе, закључке и препоруке из Извештаја о ревизији сврсисходности пословања „Ефикасност коришћења пољопривредног земљишта у државној својини“ током четвртог мастеркласа о методолошким питањима у ревизији општина, који је онлајн организовала врховна ревизорска институција Летоније, председавајућа ЕУРОСАИ Радном групом за ревизију општина.

10. 6. 2024.

ДРИ укључена у глобалну иницијативу „Климатски скенер“

Никола Стефановић, овлашћени државни ревизор и Јелена Ивковић, виша саветница у ревизији, учествовали су од 3. до 7. јуна на радионици  за имплементацију алата „Климатски скенер“, коју је у Прагу одржала Врховна ревизорска институција (ВРИ) Бразила уз подршку ВРИ Чешке Републике, као и међународних стручњака.

Image not exists

Предузете мере

Објављено: 20. 12. 2010.

Државној ревизорској институцији на располагању су следеће мере:

  • подношење прекршајних пријава
  • подношење кривичних пријава
  • обавештавање Народне скупштине и
  • захтев за разрешење одговорног лица

Ако су у току ревизије откривене радње или документа која указују на могућност постојања кривичног дела или прекршаја, ревизор ту документацију може запленити ( на највише осам дана)
Ако у поступку ревизије субјекат ревизије не испољи одговарајућу спремност на сарадњу, генерални државни ревизор издаје налог за подношење исправа (које су му потребне, а нису доступне). Налог садржи и упозорење да у случају његовог неизвршења може бити поднета пријава за прекршај.
У току ревизије води се рачуна о томе да ли поједине радње субјекта ревизије имају обележја прекршаја или кривичног дела. У том случају генерални државни ревизор, без одлагања, подноси захтев за покретање прекршајног поступка, односно кривичну пријаву, надлежном органу.
Такође, субјекат ревизије у чијем су пословању биле откривене неправилности или несврсисходности које нису отклоњене у току обављања ревизије дужан је да их отклони у року од 30 до 90 дана од дана уручења извештаја о ревизији и о томе поднесе извештај ДРИС (одазивни извештај). У супротном против њега се подноси пријава за прекршај.
ДРИ, може, да изврши контролу навода у одазивном извештају о чему саставља послеревизиони извештај. У случају незадовољавајућих налаза упућује се захтев одговарајућем органу да предузме мере против субјекта ревизије (подношење пријава, предлог за разрешење одговорног лица итд.)
Сазнајте више.....(после клика текст иде даље)

Захтев за предузимање мера

Ако субјект ревизије крши обавезу доброг пословања, генерални државни ревизор упућује захтев за предузимање мера. Захтев се упућује органу који у границама своје надлежности може предузети мере против субјекта ревизије који крши обавезе доброг пословања.
Захтев за предузимање мера садржи:

  1. име и адресу субјекта ревизије који крши обавезе доброг пословања;
  2. имена и функције одговорних лица;
  3. навођење ревизије, у којој су биле откривене неправилности или несврсисходности у пословању због којих се сматра да је реч о кршењу обавезе доброг пословања;
  4. захтев да орган, коме је издат позив, у року од 30 дана од дана пријема позива поднесе Институцији извештај о предузимању мера или образложење зашто оне нису предузете;
  5. упозорење да ће се против одговорног лица у случају непоступања у смислу тачке 4) овог става, поднети пријава за прекршај, у смислу члану 57. став 1. тачка 4) Закона.

Уз захтев за предузимање мера достављају се ревизиони, одазивни и послеревизиони извештај.

Захтев за предузимање мера доставља се и субјекту ревизије који крши обавезе доброг пословања.

Обавештење Народној скупштини

Ако се утврди да субјект ревизије тешко крши обавезу доброг пословања, или у случају кршења одредаба члана 38. ст. 9. и 10. Закона, генерални државни ревизор о томе обавештава Народну скупштину.
Обавештење Народној скупштини садржи:

  1. име и адресу субјекта ревизије који тешко крши обавезе доброг пословања;
  2. имена и функције одговорних лица;
  3. навођење ревизије, у току које су утврђене неправилности или несврсисходности у пословању због чега се сматра да је реч о тешком кршењу обавеза доброг пословања.

Уз обавештење Народној скупштини достављају се ревизиони, одазивни и послеревизиони извештај.
Обавештење упућено Народној скупштини уручује се и субјекту ревизије, који тешко крши обавезе доброг пословања.

Захтев за разрешење одговорног лица

Ако је код субјекта ревизије утврђена тешка повреда обавезе доброг пословања или кршење одредбе члана 38. ст. 9. и 10. Закона, генерални државни ревизор упућује захтев за разрешење одговорног лица код субјекта ревизије. Захтев се упућује органу за који се оцени да може започети или спровести поступак разрешења.
Позив за разрешење садржи:

  1. име и адресу субјекта ревизије који тешко крши обавезе доброг пословања;
  2. имена и функције одговорних лица, која би требало разрешити;
  3. навођење ревизије у току које су откривене неправилности или несврсисходности у пословању због којих се сматра да постоји тешко кршење обавезе доброг пословања;
  4. захтев да орган коме је упућен позив одлучи о њему и у року од 15 дана од дана уручења захтева о својој одлуци писано обавести Институцију;
  5. напомену да ће се одговорно лице субјекта ревизије казнити због прекршаја из члана 57. став 1. тачка 5) Закона, ако орган благовремено не донесе одлуку о томе и благовремено не обавести Институцију.

Захтев за разрешење одговорног лица уручује се и лицу које би требало разрешити.

Захтев за разрешење одговорног лица у органима локалне власти

Надлежни врховни државни ревизор подноси генералном државном ревизору захтев за разрешење одговорног лица у органима локалне власти ако сматра да обављена ревизија указује да одговорно лице у органима локалне власти, као наредбодавац буџета, не извршава своје задатке или их не обавља на одговарајући начин.
Захтев за разрешење одговорног лица у органима локалне власти, генерални државни ревизор упућује скупштини локалне власти.
Захтев за разрешење одговорног лица у локалној власти садржи:

  1. назив локалне власти;
  2. навођење ревизије која утврђује да одговорно лице у органима локалне власти не обавља задатке или их не обавља на одговарајући начин;
  3. навођење задатака које одговорно лице у органима локалне власти не обавља или их не обавља на одговарајући начин.