Најновије актуелности

2. 6. 2025.

Извештај о раду ДРИ за 2024. годину представљен члановима Одбора за финансије

Марија Обреновић, в. ф. председника Савета и генералног државног ревизора Државне ревизорске институције (ДРИ), представила је данас члановима Одбора за финансије, републички буџет и контролу трошења јавних средстава Народне скупштине Извештај о раду ДРИ за 2024. годину.

27. 5. 2025.

Србија добар пример у спровођењу родно одговорног буџетирања

„Србија представља пример добре европске праксе у спровођењу родно одговорног буџетирања као једног од кључних аспеката политике родне равнопрaвности које Европска унија подстиче и подржава“, рекла је данас Марија Обреновић, в. ф. председника Савета и генералног државног ревизора Државне ревизорске институције (ДРИ).

22. 5. 2025.

Представници ДРИ учесници састанка ЕУРОСАИ Радне групе за ревизију средстава додељених за непогоде и катастрофе

Делегација Државне ревизорске институције (ДРИ) на челу са в. ф. председника Савета и генералног државног ревизора, Маријом Обреновић, учествовала је од 19. до 21. маја на 11. годишњем састанку ЕУРОСАИ Радне групе за ревизију средстава додељених за непогоде и катастрофе одржаном у Риму.

21. 5. 2025.

Одржана обука о родно одговорном буџетирању

Део запослених у Државној ревизорској институцији (ДРИ) учествовао је данас на обуци под називом „Јачање капацитета ДРИ у надзору над применом родно одговорног буџетирања (РОБ-а) у процесу планирања и извештавања о буџету“.

15. 5. 2025.

ДРИ започела ревизије код седам здравствених установа

Државна ревизорска институција је започела ревизије финансијских извештаја и правилности пословања код седам здравствених установа.

 

Image not exists

Саопштење

Објављено: 9. 9. 2011.

Државна ревизорска институција је на основу извршене ревизије завршног рачуна буџета Републике Србије за 2009. годину у 7 министарстава и више управа у саставу министарстава, идентификовала материјално значајне радње које указују на постојање елемената више прекршаја из Закона о буџетском систему, Закона о буџету Републике Србије, Закона о раду и Закона о јавним набавкама. На основу законских овлашћења, Државна ревизорска институција је надлежном прекршајном суду у Београду 9. фебруара 2011. године, поднела захтеве за покретање прекршајних поступака против 14 одговорних лица.


Захтеви за покретање прекршајног поступка поднети су против:

  1. Милутина Мркоњића, министра за инфраструктуру, због постојања основане сумње да је учинио прекршај из Закона о буџетском систему, зато што није спровео поступак јавне набавке услуга у складу са Законом о јавним набавкама и зато што је извршио исплате по уговорима о делу на основу којих су уговорени послови из делокруга министарства;
  2. Расима Љајића, министра рада и социјалне политике, због постојања основане сумње да је учинио прекршаје из Закона о буџетском систему, зато што није спровео поступак јавне набавке услуга у складу са Законом о јавним набавкама;
  3. Зорана Мартиновића, државног секретара у Министарству рада и социјалне политике, због постојања основане сумње да је учинио прекршаје из Закона о буџетском систему, зато што није спровео поступак јавне набавке услуга у складу са Законом о јавним набавкама;
  4. Татјане Матић, секретара у Министарству рада и социјалне политике, због постојања основане сумње да је учинила прекршаје из Закона о буџетском систему, зато што је извршила исплате по уговорима о делу који су закључени супротно одредбама Закона о раду, односно због тога што су уговорени послови из делокруга министарства, као и због тога што је извршила исплате по уговорима о привременим и повременим пословима, који су закључени супротно одредбама Закона о раду, односно у дужем трајању од прописаног;
  5. Жарка Обрадовића, министра просвете, због постојања основане сумње да је учинио прекршај из Закона о буџетском систему зато што је извршио исплате по уговорима о делу који су закључени супротно одредбама Закона о раду, односно због тога што су уговорени послови из делокруга министарства;
  6. Др. Саше Драгина, министра пољопривреде, шумарства и водопривреде, због основане сумње да је учинио прекршај из Закона о буџетском систему зато што је извршио исплату по уговорима о делу који су закључени супротно одредбама Закона о раду, односно због тога што су уговорени послови из делокруга министарства;
  7. Милана Стегића, помоћника министра пољопривреде, шумарства и водопривреде због основане сумње да је учинио прекршај из Закона о буџетском систему, због тога што није спровео поступак јавне набавке услуга у складу са Законом о јавним набавкама;
  8. Момчила Митреског, помоћника министра пољопривреде, шумарства и водопривреде због основане сумње да је учинио прекршај из Закона о буџетском систему зато што је извршио исплате по уговорима о делу који су закључени супротно одредбама Закона о раду, односно због тога што су уговорени послови из делокруга министарства;
  9. Проф. Др. Јана Боћанског, директора Управе за заштиту биља, као органа управе у саставу Министарства пољопривреде, шумарства и водопривреде због основане сумње да је учинио прекршаје из Закона о буџетском систему зато што је извршио исплату по уговорима о делу који су закључени супротно одредбама Закона о рада, односно због тога што су уговорени послови из делокруга министарства, као и због тога што није спровео поступак јавне набавке услуга у складу са Законом о јавним набавкама;
  10. Др. Зорана Мићовића, директора Управе за ветерину, као органа управе у саставу Министарства пољопривреде, шумарства и водопривреде због основане сумње да је учинио прекршај из Закона о буџетском систему зато што је извршио исплату по уговорима о делу који су закључени супротно одредбама Закона о рада, односно због тога што су уговорени послови из делокруга министарства;
  11. Проф. Др. Милоша Недељковића, државног секретарау Министарству за науку и технолошки развој, због основане сумње да је учинио прекршаје из Закона о буџетском систему, зато што није спровео поступак јавне набавке услугау складу са Законом о јавним набавкама;
  12. Биљане Спасић, секретарау Министарству за науку и технолошки развој, због основане сумње да је учинила прекршаје из Закона о буџетском систему, зато што је извршила исплате по уговорима о делу који су закључени супротно одредбама Закона о раду, односно због тога што су уговорени послови из делокруга министарства;
  13. Ивана Маричића, бившег директора Управе за трезор у Министарству финансија, због постојања основане сумње да је учинио прекршаје из Закона о буџетском систему, зато што није спровео поступак јавне набавке услуга у складу са Законом о јавним набавкама и зато што је извршио исплате по уговорима о делу који су закључени супротно одредбама Закона о раду, односно на основу којих су уговорени послови из делокруга Управе;
  14. Светлане Љубичић, директора Управе за трезор у Министарству финансија, због постојања основане сумње да је учинила прекршаје из Закона о буџетском систему, зато што није спровела поступак јавне набавке услуга у складу са Законом о јавним набавкама и зато што је извршила исплате по уговору о делу који су закључени супротно одредбама Закона о раду, односно на основу којих су уговорени послови из делокруга Управе.


Генерални државни ревизор

Радослав Сретеновић