Најновије актуелности

21. 3. 2025.

ДРИ објавила Регистар препорука за 2023. годину

Државна ревизорска институција (ДРИ) дала је субјектима ревизије 3.343 препоруке у ревизијама спроведеним у 2023. години, показује Регистар препорука за 2023. годину објављен на сајту ДРИ. Највише препорука дато је у комбинованим ревизијама финансијских извештаја и правилности пословања – 1.054, ревизијама финансијских извештаја – 977, затим у ревизијама правилности пословања – 894, у ревизијама сврсисходности пословања – 267, док је у ревизијама правилности и сврсисходности пословања дата 151 препорука.

20. 3. 2025.

ДРИ добила признање Савеза рачуновођа и ревизора Србије

Поводом обележавања јубилеја – 70 година рада и постојања, на свечаној седници Скупштине Савеза рачуновођа и ревизора Србије (СРРС), др Перо Шкобић, генерални  секретар СРРС, доделио је признање Државној ревизорској  институцији.

 

18. 3. 2025.

Представнице ДРИ учеснице мултилатералног састанка у Валети

Љиљана Димитријевић, чланица Савета и Ива Василић Миљић, начелница Службе за међународну сарадњу и односе са јавношћу, учествовале су на мултилатералном састанку председника Врховних ревизорских институција (ВРИ) Малте, Пољске, Северне Македоније и Србије одржаном 18. марта у Валети.

12. 3. 2025.

Представљање матрица и планова рада за ревизије сврсисходности пословања и ревизије правилности и сврсисходности пословања за 2025. годину

Вође тимова за ревизије сврсисходности пословања и ревизије правилности и сврсисходности пословања представиле су 4, 11. и 12. марта в. ф. председника Државне ревизорске институције, Марији Обреновић, чланицама Савета, врховним државним ревизорима, секретару Институције и присутним члановима тимова који спроводе ове врсте ревизија, матрице и планове рада за ревизије обухваћене Програмом ревизије ДРИ за 2025. годину.

25. 2. 2025.

Важност и значај рада интерне ревизије са становишта ДРИ

Марија Обреновић, вршилац функције председника Државне ревизорске институције (ДРИ) и Горанка Јовановић, овлашћени државни ревизор, учествовале су на догађају који је данас у Београду организовало Удружења интерних ревизора Србије (УИРС) под називом „Интерна ревизија у јавном сектору Републике Србије“.

Image not exists

Саопштење

Објављено: 9. 9. 2011.

Државна ревизорска институција је на основу извршене ревизије завршног рачуна буџета Републике Србије за 2009. годину у 7 министарстава и више управа у саставу министарстава, идентификовала материјално значајне радње које указују на постојање елемената више прекршаја из Закона о буџетском систему, Закона о буџету Републике Србије, Закона о раду и Закона о јавним набавкама. На основу законских овлашћења, Државна ревизорска институција је надлежном прекршајном суду у Београду 9. фебруара 2011. године, поднела захтеве за покретање прекршајних поступака против 14 одговорних лица.


Захтеви за покретање прекршајног поступка поднети су против:

  1. Милутина Мркоњића, министра за инфраструктуру, због постојања основане сумње да је учинио прекршај из Закона о буџетском систему, зато што није спровео поступак јавне набавке услуга у складу са Законом о јавним набавкама и зато што је извршио исплате по уговорима о делу на основу којих су уговорени послови из делокруга министарства;
  2. Расима Љајића, министра рада и социјалне политике, због постојања основане сумње да је учинио прекршаје из Закона о буџетском систему, зато што није спровео поступак јавне набавке услуга у складу са Законом о јавним набавкама;
  3. Зорана Мартиновића, државног секретара у Министарству рада и социјалне политике, због постојања основане сумње да је учинио прекршаје из Закона о буџетском систему, зато што није спровео поступак јавне набавке услуга у складу са Законом о јавним набавкама;
  4. Татјане Матић, секретара у Министарству рада и социјалне политике, због постојања основане сумње да је учинила прекршаје из Закона о буџетском систему, зато што је извршила исплате по уговорима о делу који су закључени супротно одредбама Закона о раду, односно због тога што су уговорени послови из делокруга министарства, као и због тога што је извршила исплате по уговорима о привременим и повременим пословима, који су закључени супротно одредбама Закона о раду, односно у дужем трајању од прописаног;
  5. Жарка Обрадовића, министра просвете, због постојања основане сумње да је учинио прекршај из Закона о буџетском систему зато што је извршио исплате по уговорима о делу који су закључени супротно одредбама Закона о раду, односно због тога што су уговорени послови из делокруга министарства;
  6. Др. Саше Драгина, министра пољопривреде, шумарства и водопривреде, због основане сумње да је учинио прекршај из Закона о буџетском систему зато што је извршио исплату по уговорима о делу који су закључени супротно одредбама Закона о раду, односно због тога што су уговорени послови из делокруга министарства;
  7. Милана Стегића, помоћника министра пољопривреде, шумарства и водопривреде због основане сумње да је учинио прекршај из Закона о буџетском систему, због тога што није спровео поступак јавне набавке услуга у складу са Законом о јавним набавкама;
  8. Момчила Митреског, помоћника министра пољопривреде, шумарства и водопривреде због основане сумње да је учинио прекршај из Закона о буџетском систему зато што је извршио исплате по уговорима о делу који су закључени супротно одредбама Закона о раду, односно због тога што су уговорени послови из делокруга министарства;
  9. Проф. Др. Јана Боћанског, директора Управе за заштиту биља, као органа управе у саставу Министарства пољопривреде, шумарства и водопривреде због основане сумње да је учинио прекршаје из Закона о буџетском систему зато што је извршио исплату по уговорима о делу који су закључени супротно одредбама Закона о рада, односно због тога што су уговорени послови из делокруга министарства, као и због тога што није спровео поступак јавне набавке услуга у складу са Законом о јавним набавкама;
  10. Др. Зорана Мићовића, директора Управе за ветерину, као органа управе у саставу Министарства пољопривреде, шумарства и водопривреде због основане сумње да је учинио прекршај из Закона о буџетском систему зато што је извршио исплату по уговорима о делу који су закључени супротно одредбама Закона о рада, односно због тога што су уговорени послови из делокруга министарства;
  11. Проф. Др. Милоша Недељковића, државног секретарау Министарству за науку и технолошки развој, због основане сумње да је учинио прекршаје из Закона о буџетском систему, зато што није спровео поступак јавне набавке услугау складу са Законом о јавним набавкама;
  12. Биљане Спасић, секретарау Министарству за науку и технолошки развој, због основане сумње да је учинила прекршаје из Закона о буџетском систему, зато што је извршила исплате по уговорима о делу који су закључени супротно одредбама Закона о раду, односно због тога што су уговорени послови из делокруга министарства;
  13. Ивана Маричића, бившег директора Управе за трезор у Министарству финансија, због постојања основане сумње да је учинио прекршаје из Закона о буџетском систему, зато што није спровео поступак јавне набавке услуга у складу са Законом о јавним набавкама и зато што је извршио исплате по уговорима о делу који су закључени супротно одредбама Закона о раду, односно на основу којих су уговорени послови из делокруга Управе;
  14. Светлане Љубичић, директора Управе за трезор у Министарству финансија, због постојања основане сумње да је учинила прекршаје из Закона о буџетском систему, зато што није спровела поступак јавне набавке услуга у складу са Законом о јавним набавкама и зато што је извршила исплате по уговору о делу који су закључени супротно одредбама Закона о раду, односно на основу којих су уговорени послови из делокруга Управе.


Генерални државни ревизор

Радослав Сретеновић