Најновије актуелности

8. 7. 2024.

Реаговање ДРИ на текст који је објављен на порталу autonomija.info под називом „Најмање 600.000 људи у апсолутном сиромаштву“

Државна ревизорска институција реагује на текст који је објављен на порталу autonomija.info 6. јула 2024. године, под називом „Најмање 600.000 људи у апсолутном сиромаштву“, у коме су изнете нетачне тврдње.

3. 7. 2024.

Реаговање ДРИ на текст Радио Слободна Европа који је објављен под насловом „Донације за десничарске организације из Управе Србије за дијаспору коју је водио Арно Гујон“

Државна ревизорска институција реагује на текст који је објављен на порталу Радио Слободна Европа 1. јула 2024. године под називом „Донације за десничарске организације из Управе Србије за дијаспору коју је водио Арно Гујон“, у коме су изнете нетачне тврдње.

2. 7. 2024.

Новоизабрани народни посланици Републике Србије упознати са надлежностима ДРИ

Председник Државне ревизорске институције (ДРИ) др Душко Пејовић, на уводном семинару који је Народна скупштина, у сарадњи са Организацијом за европску безбедност и сарадњу (ОЕБС) и  Вестминстерском фондацијом за демократију одржала 30. јуна и 1. јула у Шапцу, представио је народним посланицима актуелног сазива Народне скупштине Републике Србије, који први пут врше ту функцију, правни оквир и надлежности, организациону структуру, историју и развој ДРИ.

1. 7. 2024.

Представник ДРИ учествовао на ЕУРОСАИ конференцији за младе у Варшави

Јован Дабовић, самостални саветник у Сектору 5 учествовао је на 6. конференцији Европске организације врховних ревизорских институција (ЕУРОСАИ) за младе одржаној од 24. до 28. јуна у Варшави, Република Пољска.

26. 6. 2024.

Др Пејовић представио Извештај о раду ДРИ за 2023. годину члановима Одбора за финансије, републички буџет и контролу трошења јавних средстава

Др Душко Пејовић, председник Државне ревизорске институције (ДРИ) и генерални државни ревизор, је дана 25. јуна 2024. године у Народној Скупштини Републике Србије, представио члановима Одбора за финансије, републички буџет и контролу трошења јавних средстава, Извештај о раду ДРИ за 2023. годину.

Image not exists

Саопштење

Објављено: 9. 9. 2011.

Државна ревизорска институција је на основу извршене ревизије завршног рачуна буџета Републике Србије за 2009. годину у 7 министарстава и више управа у саставу министарстава, идентификовала материјално значајне радње које указују на постојање елемената више прекршаја из Закона о буџетском систему, Закона о буџету Републике Србије, Закона о раду и Закона о јавним набавкама. На основу законских овлашћења, Државна ревизорска институција је надлежном прекршајном суду у Београду 9. фебруара 2011. године, поднела захтеве за покретање прекршајних поступака против 14 одговорних лица.


Захтеви за покретање прекршајног поступка поднети су против:

  1. Милутина Мркоњића, министра за инфраструктуру, због постојања основане сумње да је учинио прекршај из Закона о буџетском систему, зато што није спровео поступак јавне набавке услуга у складу са Законом о јавним набавкама и зато што је извршио исплате по уговорима о делу на основу којих су уговорени послови из делокруга министарства;
  2. Расима Љајића, министра рада и социјалне политике, због постојања основане сумње да је учинио прекршаје из Закона о буџетском систему, зато што није спровео поступак јавне набавке услуга у складу са Законом о јавним набавкама;
  3. Зорана Мартиновића, државног секретара у Министарству рада и социјалне политике, због постојања основане сумње да је учинио прекршаје из Закона о буџетском систему, зато што није спровео поступак јавне набавке услуга у складу са Законом о јавним набавкама;
  4. Татјане Матић, секретара у Министарству рада и социјалне политике, због постојања основане сумње да је учинила прекршаје из Закона о буџетском систему, зато што је извршила исплате по уговорима о делу који су закључени супротно одредбама Закона о раду, односно због тога што су уговорени послови из делокруга министарства, као и због тога што је извршила исплате по уговорима о привременим и повременим пословима, који су закључени супротно одредбама Закона о раду, односно у дужем трајању од прописаног;
  5. Жарка Обрадовића, министра просвете, због постојања основане сумње да је учинио прекршај из Закона о буџетском систему зато што је извршио исплате по уговорима о делу који су закључени супротно одредбама Закона о раду, односно због тога што су уговорени послови из делокруга министарства;
  6. Др. Саше Драгина, министра пољопривреде, шумарства и водопривреде, због основане сумње да је учинио прекршај из Закона о буџетском систему зато што је извршио исплату по уговорима о делу који су закључени супротно одредбама Закона о раду, односно због тога што су уговорени послови из делокруга министарства;
  7. Милана Стегића, помоћника министра пољопривреде, шумарства и водопривреде због основане сумње да је учинио прекршај из Закона о буџетском систему, због тога што није спровео поступак јавне набавке услуга у складу са Законом о јавним набавкама;
  8. Момчила Митреског, помоћника министра пољопривреде, шумарства и водопривреде због основане сумње да је учинио прекршај из Закона о буџетском систему зато што је извршио исплате по уговорима о делу који су закључени супротно одредбама Закона о раду, односно због тога што су уговорени послови из делокруга министарства;
  9. Проф. Др. Јана Боћанског, директора Управе за заштиту биља, као органа управе у саставу Министарства пољопривреде, шумарства и водопривреде због основане сумње да је учинио прекршаје из Закона о буџетском систему зато што је извршио исплату по уговорима о делу који су закључени супротно одредбама Закона о рада, односно због тога што су уговорени послови из делокруга министарства, као и због тога што није спровео поступак јавне набавке услуга у складу са Законом о јавним набавкама;
  10. Др. Зорана Мићовића, директора Управе за ветерину, као органа управе у саставу Министарства пољопривреде, шумарства и водопривреде због основане сумње да је учинио прекршај из Закона о буџетском систему зато што је извршио исплату по уговорима о делу који су закључени супротно одредбама Закона о рада, односно због тога што су уговорени послови из делокруга министарства;
  11. Проф. Др. Милоша Недељковића, државног секретарау Министарству за науку и технолошки развој, због основане сумње да је учинио прекршаје из Закона о буџетском систему, зато што није спровео поступак јавне набавке услугау складу са Законом о јавним набавкама;
  12. Биљане Спасић, секретарау Министарству за науку и технолошки развој, због основане сумње да је учинила прекршаје из Закона о буџетском систему, зато што је извршила исплате по уговорима о делу који су закључени супротно одредбама Закона о раду, односно због тога што су уговорени послови из делокруга министарства;
  13. Ивана Маричића, бившег директора Управе за трезор у Министарству финансија, због постојања основане сумње да је учинио прекршаје из Закона о буџетском систему, зато што није спровео поступак јавне набавке услуга у складу са Законом о јавним набавкама и зато што је извршио исплате по уговорима о делу који су закључени супротно одредбама Закона о раду, односно на основу којих су уговорени послови из делокруга Управе;
  14. Светлане Љубичић, директора Управе за трезор у Министарству финансија, због постојања основане сумње да је учинила прекршаје из Закона о буџетском систему, зато што није спровела поступак јавне набавке услуга у складу са Законом о јавним набавкама и зато што је извршила исплате по уговору о делу који су закључени супротно одредбама Закона о раду, односно на основу којих су уговорени послови из делокруга Управе.


Генерални државни ревизор

Радослав Сретеновић