Најновије актуелности

27. 5. 2025.

Србија добар пример у спровођењу родно одговорног буџетирања

„Србија представља пример добре европске праксе у спровођењу родно одговорног буџетирања као једног од кључних аспеката политике родне равнопрaвности које Европска унија подстиче и подржава“, рекла је данас Марија Обреновић, в. ф. председника Савета и генералног државног ревизора Државне ревизорске институције (ДРИ).

22. 5. 2025.

Представници ДРИ учесници састанка ЕУРОСАИ Радне групе за ревизију средстава додељених за непогоде и катастрофе

Делегација Државне ревизорске институције (ДРИ) на челу са в. ф. председника Савета и генералног државног ревизора, Маријом Обреновић, учествовала је од 19. до 21. маја на 11. годишњем састанку ЕУРОСАИ Радне групе за ревизију средстава додељених за непогоде и катастрофе одржаном у Риму.

21. 5. 2025.

Одржана обука о родно одговорном буџетирању

Део запослених у Државној ревизорској институцији (ДРИ) учествовао је данас на обуци под називом „Јачање капацитета ДРИ у надзору над применом родно одговорног буџетирања (РОБ-а) у процесу планирања и извештавања о буџету“.

15. 5. 2025.

ДРИ започела ревизије код седам здравствених установа

Државна ревизорска институција је започела ревизије финансијских извештаја и правилности пословања код седам здравствених установа.

 

9. 5. 2025.

Представник ДРИ учесник пролећног семинара ЕУРОСАИ Радне групе за ревизију животне средине

Овлашћени државни ревизор, Никола Стефановић, учествовао је на пролећном семинару ЕУРОСАИ Радне групе за ревизију животне средине одржаном 7. и 8. маја у Варшави и онлајн.

Image not exists

Саопштење

Објављено: 20. 1. 2012.

Концепт и успостављање ревизије су својствени за управљање јавним финансијама јер управљање јавним средствима представља поверење. Ревизија није сама себи циљ, већ је нераздвојни део регулаторног система помоћу ког треба да се открију одступања од прихваћених стандарда и кршења принципа законитости, ефикасности, ефективности и економичности финансијског управљања да би се омогућило предузимање корективних мера у појединачним случајевима, надлежни натерали на прихватање одговорности, или предузели кораци за спречавање таквих прекршаја.
Исправно и ефикасно коришћење јавних средстава представља један од основних предуслова за исправно руковођење јавним финансијама и ефективност одлука надлежних власти. Ради постизања овог циља, преко је потребно да свака земља има врховну ревизорску институцију чија је независност загарантована законом.
Државна ревизорска институција при изради сваког извештаја о обављеној ревизији субјеката је испоштовала комплетну процедуру ревизије која је предвиђена Законом о Државној ревизорској институцији. Дакле, након обављених поступака ревизије код ревидираног субјекта, Институција је састављала, најпре Нацрт извештаја о ревизији, а онда и Предлог извештаја о ревизији. Оба извештаја Државна ревизорска институција је достављала субјектима ревизије и лицима која су била одговорна за обухваћено пословање у периоду на који се ревизија односи, а која су имала право да поднесу образложен приговор, као и да пруже објашњења и додатне доказе којима оспоравају ревизионе налазе. Тек по завршетку ове процедуре, Државна ревизорска институција је састављала коначан извештај о субјекту ревизије, који не може бити предмет оспоравања пред судовима и другим државним органима.
Пошто није наша пракса да јавно полемишемо са било којим субјектом ревизије, обавештавамо јавност да се Државна ревизорска институција неће оглашавати у вези са извештајима које је до сада објавила. Све што су имали да кажу, државни ревизори су написали у извештајима о ревизији.