Саопштење
Објављено: 20. 1. 2012.Концепт и успостављање ревизије су својствени за управљање јавним финансијама јер управљање јавним средствима представља поверење. Ревизија није сама себи циљ, већ је нераздвојни део регулаторног система помоћу ког треба да се открију одступања од прихваћених стандарда и кршења принципа законитости, ефикасности, ефективности и економичности финансијског управљања да би се омогућило предузимање корективних мера у појединачним случајевима, надлежни натерали на прихватање одговорности, или предузели кораци за спречавање таквих прекршаја.
Исправно и ефикасно коришћење јавних средстава представља један од основних предуслова за исправно руковођење јавним финансијама и ефективност одлука надлежних власти. Ради постизања овог циља, преко је потребно да свака земља има врховну ревизорску институцију чија је независност загарантована законом.
Државна ревизорска институција при изради сваког извештаја о обављеној ревизији субјеката је испоштовала комплетну процедуру ревизије која је предвиђена Законом о Државној ревизорској институцији. Дакле, након обављених поступака ревизије код ревидираног субјекта, Институција је састављала, најпре Нацрт извештаја о ревизији, а онда и Предлог извештаја о ревизији. Оба извештаја Државна ревизорска институција је достављала субјектима ревизије и лицима која су била одговорна за обухваћено пословање у периоду на који се ревизија односи, а која су имала право да поднесу образложен приговор, као и да пруже објашњења и додатне доказе којима оспоравају ревизионе налазе. Тек по завршетку ове процедуре, Државна ревизорска институција је састављала коначан извештај о субјекту ревизије, који не може бити предмет оспоравања пред судовима и другим државним органима.
Пошто није наша пракса да јавно полемишемо са било којим субјектом ревизије, обавештавамо јавност да се Државна ревизорска институција неће оглашавати у вези са извештајима које је до сада објавила. Све што су имали да кажу, државни ревизори су написали у извештајима о ревизији.
Исправно и ефикасно коришћење јавних средстава представља један од основних предуслова за исправно руковођење јавним финансијама и ефективност одлука надлежних власти. Ради постизања овог циља, преко је потребно да свака земља има врховну ревизорску институцију чија је независност загарантована законом.
Државна ревизорска институција при изради сваког извештаја о обављеној ревизији субјеката је испоштовала комплетну процедуру ревизије која је предвиђена Законом о Државној ревизорској институцији. Дакле, након обављених поступака ревизије код ревидираног субјекта, Институција је састављала, најпре Нацрт извештаја о ревизији, а онда и Предлог извештаја о ревизији. Оба извештаја Државна ревизорска институција је достављала субјектима ревизије и лицима која су била одговорна за обухваћено пословање у периоду на који се ревизија односи, а која су имала право да поднесу образложен приговор, као и да пруже објашњења и додатне доказе којима оспоравају ревизионе налазе. Тек по завршетку ове процедуре, Државна ревизорска институција је састављала коначан извештај о субјекту ревизије, који не може бити предмет оспоравања пред судовима и другим државним органима.
Пошто није наша пракса да јавно полемишемо са било којим субјектом ревизије, обавештавамо јавност да се Државна ревизорска институција неће оглашавати у вези са извештајима које је до сада објавила. Све што су имали да кажу, државни ревизори су написали у извештајима о ревизији.