Најновије актуелности

26. 6. 2024.

Др Пејовић представио Извештај о раду ДРИ за 2023. годину члановима Одбора за финансије, републички буџет и контролу трошења јавних средстава

Др Душко Пејовић, председник Државне ревизорске институције (ДРИ) и генерални државни ревизор, је дана 25. јуна 2024. године у Народној Скупштини Републике Србије, представио члановима Одбора за финансије, републички буџет и контролу трошења јавних средстава, Извештај о раду ДРИ за 2023. годину.

17. 6. 2024.

Наставак обука у оквиру реализације Посебног програма стручног усавршавања запослених у ДРИ за 2024. годину

Планирање ревизија, ревизијска документација, писање извештаја о ревизији, као и прикупљање доказа за писање пријава биле су теме предавања које су врховни државни ревизори, Ивица Гавриловић и Жељко Мотић, овлашћени државни ревизори, Слободан Мијаиловић и Зоран Степановић и секретар Институције, Маја Лакићевић одржали за запослене у Државној ревизорској институцији (ДРИ), у Нишу, Новом Саду и Крагујевцу.

13. 6. 2024.

Ревизија јавних набавки у јединицама локалне самоуправе

Врховна државна ревизорка у Сектору број 2, Стојанка Миловановић, одржала је данас презентацију „Ревизија јавних набавки у јединицама локалне самоуправе – налази и препоруке у процесу планирања јавних набавки“ на радионици која је окупила бројне службенике за јавне набавке запослене у јединицама локалне самоуправе.

12. 6. 2024.

Представници ДРИ учесници четвртог мастеркласа о методолошким питањима у ревизији општина

Никола Стефановић, овлашћени државни ревизор, представио је данас налазе, закључке и препоруке из Извештаја о ревизији сврсисходности пословања „Ефикасност коришћења пољопривредног земљишта у државној својини“ током четвртог мастеркласа о методолошким питањима у ревизији општина, који је онлајн организовала врховна ревизорска институција Летоније, председавајућа ЕУРОСАИ Радном групом за ревизију општина.

10. 6. 2024.

ДРИ укључена у глобалну иницијативу „Климатски скенер“

Никола Стефановић, овлашћени државни ревизор и Јелена Ивковић, виша саветница у ревизији, учествовали су од 3. до 7. јуна на радионици  за имплементацију алата „Климатски скенер“, коју је у Прагу одржала Врховна ревизорска институција (ВРИ) Бразила уз подршку ВРИ Чешке Републике, као и међународних стручњака.

null

ДРИ: Информациони системи у предузећима за обједињену наплату нису ажурирани и усклађени

Објављено: 26. 1. 2021.

Неопходно је унапредити управљање информационим системима у јавним комуналним предузећима за обједињену наплату како би биле спречене последице нежељених догађаја, показао је Извештај о ревизији сврсисходности пословања „Управљање информационим системима у јавним предузећима за обједињену наплату“ који је Државна ревизорска институција спровела током 2020. године.

У ревизијама финансијских извештаја и правилности пословања утврдили смо читав низ проблема у управљању овим системима, као и нових обавеза из Законa о информационој безбедности и Закона о заштити података о личности, истакао је др Душко Пејовић, председник ДРИ и генерални државни ревизор.

Како је рекао др Пејовић на конференцији за новинаре, ДРИ настоји да спровођењем ИТ ревизија помогне у јачању државних капацитета у области дигитализације друштва.

Информациони системи у јавним предузећима која врше обједињенунаплату и у предузећима која врше комуналне услуге нису ажурирани и усклађени, показале су ревизије финансијских извештаја јавних комуналних предузећа које је ДРИ раније спровела.

Неажурност база података за последицу може имати мање приходе, веће трошкове наплате, као и потенцијалне судске процесе због притужби грађана на ажурност евиденција.

Обједињен обрачун и наплата комуналних услуга заснива се на јединственој обради и наплати неколико стотина различитих услуга за стотине хиљада корисника при чему сваки корисник има сопствени скуп услуга.

Циљ спровођења ревизије била је оцена да ли опште ИТ контроле и апликативне контроле спречавају, откривају и отклањају неефикасности у управљању информационим системима јавних предузећа за обједињену наплату комуналних услуга у три највећа града у Србији, рекао је Драган Стојановић, државни ревизор и вођа тима за спровођење ревизије.

Како је нагласио, ревизијом су обухваћене активности ЈКП за обједињену наплатуу Београду, Новом Саду и Нишу у 2018. и 2019. години.

ЈКП „Инфостан технологије“, Београд и ЈКП „Обједињена наплата“, Ниш нису поставили ефективан план континуитета пословања и план опоравка од хаварија, истакао је Стојановић.

Управљање безбедношћу информационих система није потпуно адекватно, јер није успостављено управљање инцидентима, навео је Стојановић и додао да је поред постојећих општихи апликативних контрола улаза, обрачуна и излаза података, неопходно обезбедити аутоматизовано усаглашавање, као и додатне заштитне механизме.

Тако ЈКП „Инфостан технологије“, Београд и ЈКП „Обједињена наплата“, Ниш нису, између осталог, обезбедили усаглашавање података на аутоматизован начин.

Извештај о ревизији је показао да се многи послови обављају на уходан начин који често није документован, тако да поступање зависи од непосредног извршиоца.

Иако постоји довољно стручног знања и вишедеценијског искуства, неопходно је иновирање апликативних контрола због растућих потреба корисника, као и због нових законских обавеза.

Државна ревизорска институција дала је препоруке субјектима ревизије да, између осталог, донесу план пословног континуитета, израде план за ванредне ситуације и планове опоравка од хаварије, као и да успоставе процес управљања инцидентима.

Извештај о ревизији сврсисходности пословања „Управљање информационим системима у јавним предузећима за обједињену наплату“ доступан је ОВДЕ.