Најновије актуелности

16. 4. 2025.

ДРИ започела ревизију код 101 субјекта ревизије

Државна ревизорска институција (ДРИ) започела је током априла поступак ревизије финансијских извештаја, правилности пословања и комбинованих ревизија финансијских извештаја и правилности пословања код 101 субјекта ревизије.

15. 4. 2025.

Чланица Савета ДРИ представила најчешће неправилности у ревизији финансијских извештаја

„Најчешће неправилности у ревизији финансијских извештаја односе се на погрешно евидентирање у помоћним књигама и исказивање у финансијским извештајима, исказивање неодговарајуће економске класификације, исказивање износа или извора финансирања у неодговарајућој колони финансијских извештаја“, рекла је Љиљана Димитријевић, чланица Савета Државне ревизорске институције (ДРИ) на семинару који је Институт интерних ревизора Србије организовао 14. и 15. априла на Фрушкој гори.

11. 4. 2025.

Започето спровођење комбинованих ревизија правилности и сврсисходности пословања

У складу са Програмом ревизије Државне ревизорске институције (ДРИ) за 2025. годину, ДРИ је започела спровођењe комбиноване ревизије правилности и сврсисходности пословања.

11. 4. 2025.

Представница ДРИ предавач на семинару о значају функционисања система финансијског управљања и контроле

Горанка Јовановић, овлашћена државна ревизорка представила је важност, значај и улогу интерне ревизије на семинару Удружења овлашћених интерних ревизора у јавном сектору одржаном 10. и 11. априла у циљу промоције и развоја професије интерне ревизије код корисника јавних средстава у Републици Србији и имплементације интерне финансијске контроле, односно система финансијског управљања и контроле.

9. 4. 2025.

Започето спровођење ревизија сврсисходности пословања из Програма ревизије ДРИ за 2025. годину

Државна ревизорска институција (ДРИ) започела је спровођење ревизија сврсисходности пословања у складу са Програмом ревизије за 2025. годину.



Представници ДРИ учесници састанка о јавним набавкама

Објављено: 24. 2. 2021.

Преко 50 одсто откривених неправилности у вези са одређивањем истоврсности предмета набавке код јединица локалних самоуправа и јавних предузећа, чији су оснивачи јединице локалне самоуправе, у периоду 2014-2020. године односи се на набавку радова, рекао је Зоран Степановић, државни ревизор на 5. састанку Мреже за јавне набавке који је данас, путем zoom платформе, организовала Стална конференција градова и општина (СКГО).

Говорећи на тему „Истоврсност предмета набавке и откривене неправилности у спроведеним ревизијама“ Степановић је нагласио да су откривене неправилности у примени Закона о јавним набавкама имале за последицу да се добра, услуге или радови набављају без примене поступка јавне набавке иако нису испуњени услови прописани Законом, а који се односе на укупну вредност истоврсних набавки на годишњем нивоу или да се набавка истоврсних добара, услуга или радова спроводи применом више поступака јавне набавке мале вредности уместо применом другог одговарајућег поступка, у складу са укупном вредношћу набавке на годишњем нивоу.

Нови Закон о јавним набавкама не дефинише појам истоврсности предмета јавних набавки, што уз повећање вредносних прагова набавки испод којих не постоји обавеза примене одредби наведеног закона може довести до нових неправилности у вези са планирањем јавних набавки, као и избором и применом одговарајућег поступка набавке.

Поред Зорана Степановића, испред Државне ревизорске институције, на састанку су учествовали и Жељко Крстић, државни ревизор и Горан Марић, виши саветник у ревизији.

На скупу су, осим истоврсности јавних набавки, разматране и најчешће недоумице наручилаца из јединица локалних самоуправа у вези са применом новог Закона о јавним набавкама.

Значајна пажња у дискусији дата је одредбама Закона о јавним набавкама које се односе на измене уговора о јавној набавци у погледу додатних добара, услуга или радова, а којима се даје могућност измене уговора и која може имати за последицу увећање до 50 одсто вредности првобитног уговора.

Такође, током састанка представљена је и публикација Сталне конференције градова и општина под називом „Водич за јавне набавке у области социјалне заштите“.

Мрежу за јавне набавке СКГО чине службеници за јавне набавке и други запослени напословима јавних набавки из више од 120 јединица локалних самоуправа у Србији.

Састанак Мреже је одржан у оквиру пројекта „Институционална подршка СКГО – трећа фаза“ који подржава Влада Швајцарске.