Најновије актуелности

18. 11. 2024.

Недостаци у систему интерних контрола код субјеката ревизије

Горанка Јовановић, овлашћенa државнa ревизорка, одржала је презентацију „Најчешћи недостаци у систему интерних контрола код субјеката ревизије“, на међународном семинару који је од 12. до 15. новембра на Златибору организовало Међународно удружење овлашћених интерних ревизора у јавном сектору, под називом „Степен развоја финансијског управљања и контроле и интерне ревизије у Републици Србији и региону“.

12. 11. 2024.

Представници ДРИ учесници радионице о праксама извештавања ради повећања утицаја ВРИ

Врховни државни ревизор у Сектору број 3, Жељко Mотић, и виши саветник за контролу квалитета, Милош Мандушић, учествовали су на радионици о праксама извештавања ради повећања утицаја врховних ревизорских институција (ВРИ) са темом „Боље писање извештаја“, одржаној од 7. до 8. новембра у Љубљани.

5. 11. 2024.

Одбор за финансије дао једногласну сагласност на Предлог финансијског плана ДРИ за 2025. годину

Председник Државне ревизорске институције (ДРИ) и генерални државни ревизор, др Душко Пејовић, представио је данас на седници Одбора за финансије, републички буџет и контролу трошења јавних средстава Народне скупштине Предлог финансијског плана Државне ревизорске институције за 2025. годину и пројекцијама за 2026. и 2027. годину.

 

24. 10. 2024.

Важност и значај рада интерне ревизије са становишта надлежности ДРИ

Горанка Јовановић, овлашћена државна ревизорка, одржала је презентацију под насловом „Препоруке Државне ревизорске институције указују на важност и значај рада интерне ревизије“, на семинару који је 24. и 25. октобра у Београду организовало Удружење овлашћених интерних ревизора у јавном сектору.

18. 10. 2024.

Делегација ДРИ учествовала на састанку Контакт комитета председника ВРИ ЕУ

Делегација Државне ревизорске институције (ДРИ), на челу са председником и генералним државним ревизором, др Душком Пејовићем, учествовала је на конференцији  „Независност врховних ревизорских институција (ВРИ) земаља Европске уније (ЕУ)“ и годишњем састанку Контакт комитета председника ВРИ земаља чланица Европске уније“ одржаним 15–17. октобра у Пафосу, у организацији ВРИ Републике Кипар.

null

Необновљиве минералне сировине користити на строго контролисан и одржив начин

Објављено: 23. 12. 2019.

Коришћење необновљивог рудног богатства било би рационалније, а буџетски приходи по основу накнаде за коришћење минералних сировина већи да је над носиоцима експлоатације вршена адекватна контрола и да је успостављена боља координација између надлежних органа, показао је Извештај о ревизији сврсисходности управљања „Ефикасност надзора над експолатацијом рудног богатства“.

Експлоатација рудног богатства обезбеђује енергетску независност земље и даљи економски и привредни раст, стога необновљиве минералне сировине треба да буду коришћене на строго контролисан и одржив начин, рекао је др Душко Пејовић, председник Државне ревизорске институције и генерални државни ревизор на данашњој конференцији за новинаре.

Како је објаснио, носиоци експлоатације сами обрачунавају, исказују и достављају Министарству рударства и енергетике и надлежном покрајинском органу податке о количини експлоатисаних минералних сировина и приходу од продаје, као и износ накнаде.

Међутим, начин на који надлежни органи врше контролу ових података ствара ризик да износ накнаде коју обрачунавају носиоци експлоатације не одговара стварном стању, рекао је др Пејовић.

Од 2016. до 2018. године, како је речено на скупу, приметан је тренд раста прихода по основу ове накнаде. Приходи у 2018. години износили су око шест милијарди динара, што је за око две милијарде динара више у односу на 2016. годину.

Ипак, дуг према буџету Републике Србије по основу ове накнаде на дан 15. јануар 2019. године износио је 2,6 милијарди динара, при чему највећи део износа чини камата на основни дуг у износу од 1,9 милијарди динара, рекао је др Пејовић.

Горан Мандић, виши саветник у ревизији је нагласио да је циљ ревизије био да се испита да ли су надлежни органи вршили ефикасан надзор над експлоатацијом рудног богатства, почев од обезбеђења адекватног законодавног оквира, преко непосредне контроле носилаца експлоатације до успостављања одговарајуће координације.

Ревизијом су обухваћени субјекти надлежни за вршење надзора над експлоатацијом рудног богатства у складу са Законом о рударству и геолошким истраживањима и то Министарство рударства и енергетике и Покрајински секретаријат за енергетику, грађевинарство и саобраћај, рекао је Мандић.

Закључили смо да над носиоцима експлоатације није вршена адекватна контрола, што ствара ризик од нерационалног коришћења рудног богатства и мањих буџетских прихода, нагласио је Мандић.

Како је рекао, надлежни органи нису у довољној мери вршили контролу података о количини експлоатисаних минералних сировина, приходу од продатих количина, као и обрачунатим износима накнаде за коришћење минералних сировина, због чега постоји ризик да су обавезе носилаца експлоатације по овом основу потцењене.

Наплата накнаде за коришћење минералних сировина није била у довољној мери ефикасна због чега постоји ризик од неостваривања дела буџетских прихода, поручио је Мандић.

Координација између органа који учествују у вршењу надзора над експлоатацијом минералних сировина није успостављена.Због тога није успостављена јединствена, свеобухватна и једнообразна евиденција носилаца експлоатације минералних сировина на територији Републике Србије.

Начин вршења надзора над пословима повереним Покрајинском секретаријату није омогућио Министарству да утврди у потпуности стање њиховог извршавања, па самим тим ни да отклони настале неправилности.

Нису у потпуности успостављени ни стратешки ни законодавни оквири у овој области.

Стратегија управљања минералним ресурсима није донета, иако је њено доношење прописанозаконом из 2011. године.

Хармонизација подзаконских аката није у потпуности извршена са законским решењима, док Министарство финансија и Министарство рударства и енергетике различито тумаче поједине одредбе Закона о накнадама за коришћење јавних добара.

За све утврђене несврсисходности надлежним органима - субјектима ревизије дате су препоруке, како би се отклонилиузроци проблема, и како би био ефикаснији систем надзора над експлоатацијом рудног богатства.

Извештај о ревизији сврсисходности пословања "Ефикасност надзора над експлоатацијом рудног богатства" доступан је ОВДЕ.